VW Passat GTE Plug-In hybrid

Fakta

Maximal hastighet
225 km/h
130 km/h i E-Mode

Prestanda 0-100 km/h
7,6 s

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor effekt/vridmoment
85,5kW (114 hk) max 330Nm

Förbränningsmotor effekt/vridmoment
115,5kW (154hk) max 250Nm

Motorer i samverkan effekt/vridmoment
163kW (218hk) max 400Nm

Batterikapacitet
9,9kWh

Laddning Batteri
Laddning Mode 3 effektnivå på 3,6 kW. Med denna metod tar det 2 timmar och 30 minuter att ladda ett urladdat batteri fullt. 
 

Snabbladdning
Nej

Räckvidd
50 km på ren eldrift 

Elförbrukning
1,98kWh/mil

Laddlösningsförslag: VW Sundrive Shop


Bränsleförbrukning
Bränsleförbrukningen enligt den standardiserade körcykeln NEDC ligger under 2,0 l/100 km.

Koldioxidutsläpp
0 eller ca 45g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4767 x 1832 x 1477

Batterigarantier
8 år/16 000 mil.

Pris (Grundutförande och utan statliga subventioner)
Sedan från 409 900 kr
Sportkombi från 419 900 kr

 

Officiell webbsida

http://www.passat.com/se/sv/home.html?page=thepassatgte

Kör du en VW Passat GTE? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Trötter • 17 januari 2018 20:52:26
    Tycker att väghållningen är usel, känns att bilen är bly tung.
    Hoppas att man slipper göra en kraftig undanmanöver.
  • Jonte • 14 januari 2018 13:53:32
    Haft den 1 år och nu börjar det trassla. Får ofta Hybridfel när vi ska köra iväg efter laddning. Har varit in på service och uppgradering ett antal gånger utan att det blir bättre.
    2 år kvar på företagsledningen och det känns redan läge för byte
  • Orvar • 31 oktober 2017 11:10:48
    Någon som vet hur man kommer in i FB-gruppen "Passat Golf GTE Sverige". Har anmält mig flera gånger under de senaste två veckorna utan att bli insläppt.
  • Marco • 30 oktober 2017 09:33:32
    Är hittills nöjd med bilen men jag har aldrig lyckats ladda bilen så att det står 50km på mätaren , kanske är att det är för kallt ute men lite input här hade varit tacksamt.
  • George • 8 oktober 2017 21:15:38
    Hämtade vår nya Passat GTE förra veckan. Bytte in vår Alltrack diesel. Känns rätt med ett miljövänligt alternativ. En riktig fullträff vad gäller kvalitet och dynamik. Rymlig, billig i drift och kvick på samma gång. Har bara fått komplimanger för den. Helnöjd! Ps försäljningssiffrorna får tala för sig. Rekommenderas varmt
  • Messerschmitt • 7 oktober 2017 14:48:22
    När jag skulle ta min första tjänstebil runt 2007 så kollade jag på Passat. Nu efter ett antal tjänstebilar är det dags att byta igen och tänkte gå över till PHEV.

    Jag var inne på VW och satte mig i en Passat GTE men trodde jag satt mig i en gammal VW för det såg ut som 2007 inredning. Uppgraderar inte VW sina interiörer?

    Det blir nog ingen VW, dels för den "gamla" inredningen + att det snart borde komma en ny Passat. Denna modell har funnits länge nu, men ger VW kraftiga rabatter så ska jag tänka om.

    En Volvo blir det inte heller, Volvo har världens fulaste design in och utvändigt.
  • Jisak • 27 september 2017 19:11:18
    Batterierna efter 14 månader och 7000 mil
    Laddar upp till 43Km numera
    Som ny stod det 47km haft upp den till 50km på display 2-3 gånger .

    Omkörning med boost ger bra drag

    Har några fel på bilen
    Avkänningen till elbacklucka ur funktion
    Vatten kastaren på bakrutan kastar vattnet från bilen
    Förarsätet vänster sida , metalldel kommit genom mjukdelen
    Hybridläget verkar ej fungera
    Säkringen går till uttag om man laddar telefoner fram och bak .

    Skall in på oljeservice och då kommer det visa sig om garantin gäller på dessa fel.
    Har kört passat ofta och de är sällan positiva till att fixa garantifel.

    Jag är lite oroligt över 2a handsvärdet på
    bilen. Kör personalbil inte ren förmånsbil
    Kommer alla nya upp på 60-70 snart borde det göra de äldre lite mindre attraktiva

    Men jag skulle bli mer positiv
    Jag kör en kombi
    Aldrig provat sedan , de birde ha lite bättre värden kan man gissa
  • Jisak • 27 september 2017 18:55:00
    Menade givet samma förbrukning i hybridläge som i normalläge utan el
  • Jisak • 27 september 2017 18:52:43
    Vintertid sjunker möjlig körsträcka om det är kallt jag kör Max 1,8-2,1.

    Jag har rullat 7000 mil med min.
    Normalt tar jag mig 3,5-3,7 mil normal fart på landsväg .

    Snålkört mellan luleå och Stockholm
    På 0.44 som bäst
    Men normalt ligger jag och snittar 0,64

    Har 5 mil till jobbet men kör långa sträckor i arbetet ofta .

    Jobbar jag i samma stad en vecka klarar jag mig ofta på ren el hela veckan .

    Hört folk som inte tankar på flera månader
    Men de bor nära jobbet dagis idrottsplats skola affärer mm

    Köpa den ny privat känns som en dålig ekonomi. Vilket som .

    Men min fråga
    I hybrid läge skall inte elen ta slut
    får inte min att ta el alls och har samma förbrukning som om jag körde ren el.

    Nu kör jag oftast
    El till det tar slut
    Ladda el mesans jag kör
    Töm el
    Ladda el
    Töm el
    Då kör jag på 0,44-0,53 på 100 mil ofta

    Men hybridläget känns trasigt
  • Trustor • 23 september 2017 11:11:25
    @Mats, Tack för synpunkterna. Lämnade offerten till jobbets "bilansvarige" i onsdags så ordern bör ha vandrat i väg till VW nu. Det blev Lane Assist. Vad gäller Traffic Jam så sa en kollega att den fungerar bra, men inte lika bra som Volvos. Han körde Volvo tidigare och jag kör det nu.