VW Passat GTE Plug-In hybrid

Fakta

Maximal hastighet
225 km/h
130 km/h i E-Mode

Prestanda 0-100 km/h
7,6 s

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor effekt/vridmoment
85,5kW (114 hk) max 330Nm

Förbränningsmotor effekt/vridmoment
115,5kW (154hk) max 250Nm

Motorer i samverkan effekt/vridmoment
163kW (218hk) max 400Nm

Batterikapacitet
9,9kWh

Laddning Batteri
Laddning Mode 3 effektnivå på 3,6 kW. Med denna metod tar det 2 timmar och 30 minuter att ladda ett urladdat batteri fullt. 
 

Snabbladdning
Nej

Räckvidd
50 km på ren eldrift 

Elförbrukning
1,98kWh/mil

Laddlösningsförslag: VW Sundrive Shop


Bränsleförbrukning
Bränsleförbrukningen enligt den standardiserade körcykeln NEDC ligger under 2,0 l/100 km.

Koldioxidutsläpp
0 eller ca 45g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4767 x 1832 x 1477

Batterigarantier
8 år/16 000 mil.

Pris (Grundutförande och utan statliga subventioner)
Sedan från 409 900 kr
Sportkombi från 419 900 kr

 

Officiell webbsida

http://www.passat.com/se/sv/home.html?page=thepassatgte

Kör du en VW Passat GTE? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Holger • 22 april 2019 22:03:20
    Någon som har serviceavtal? Jag har fått en offert på 8400 kr/år för kommande två år. Det är beräknat på 2200 mil/år vilket kommer att innebära endast två servicetillfällen=8400 kr/service. En av de större servicerna på den är dessutom nyss gjord. Detta kan väl inte vara ett rimligt pris?
  • Firmabil • 13 mars 2019 20:10:11
    Susanne>fick min bil levererad sent 2017, gick hur bra som helst och märkte inte när den gick över från el till bensin. Efter andra servicen sa verkstaden att dem haft problem med det just det du beskriver. Vilket jag inte märkt alls. Men dem uppdaterade mjukvaran och då fick jag samma problem som du beskriver. Kommer åka tillbaks till verkstaden och be om att programmera efter första specen.
  • Holger • 2 februari 2019 10:39:23
    @Susanne. Vi hade vår GTE på service nyss och dom uppdaterade programvaran. Nu går den på el i större utsträckning när det är kallt ute jämfört med innan.
  • Susanne • 21 januari 2019 19:42:36
    Jag har haft min GTE i snart 2 år. Förra vintern började den strula när det blev lite kallare ute, men ff plusgrader. När elen är slut o man åker t ex in i en rondell är det precis som att den letar efter el o tappar all kraft. Till slut fattar den att det inte finns el o hoppar igång bensinmotorn. Fördröjningen gör att man tror att bilen ”dör” varje gång. Vid jämn fart, såväl stads- som landsvägskörning så rycker den då den verkar leta el hela tiden. Nån som haft liknande problem?

    Den 30/1 ska den in på verkstad för nån uppdatering som VW ringde om (men inte visste vad det var som skulle åtgärdas). Nån som vet?
  • Agge • 19 januari 2019 23:40:32
    Räckvidden är beräknad på vilken temperatur det är samt vilka funktioner (elförbrukare) som är aktiva. Det är kallare nu än i november därav mindre räckvidd. Jag kommer ca 40-45km på sommaren och nu på vintern ca 25-30km.
  • Göran • 15 januari 2019 18:09:06
    När jag hämtade ut min helt nya Passat i november stod det räckvidd 35km på eldrift. Nu, 500 mil senare, kommer jag aldrig ens upp i 30km. För 550.000kr hade jag förväntat mig mycket mer!
  • Sofia • 28 november 2018 22:50:42
    Köpte ny passat GTE i februari 2018, vart flera vändor på verkstan. Ena gången för att laddkabeln inte gick att få ur när det var kallt, tydligen var frostskyddet monterat bakvänt... Sen lossna rattringen så alla rattens funktioner (utom styrning) slutade fungera. Och sen hybridfel 2 ggr också. Jag sa på verkstan att jag var trött på detta måndagsexemplar och önskade reklamera skiten men de måste få chansen att åtgärda samma fel 3 ggr innan man kan göra det. De bytte därmed batteri på bilen och hybridfelet försvann magiskt. Jättenöjd med bilen nu:)
  • Olov • 13 november 2018 17:38:51
    Har haft Passat Spofrtskombi sen mars 2018 - får ihållande dubbelslag i hjärtat om jag kör med stora kraftuttag. Typ GTE knappen i och gasen i botten.... Dubbeslagen dyker upp efter körning, ibland flera timmar efter. Är helt fri då jag kör på batterisparläget. Annars helnöjd med bilen!!
  • unSTeady • 26 september 2018 21:19:14
    Har nu haft bilen i drygt ett år och har inte upplevt något fel. Växlingar går bra, övergång mellan el och bensin går smidigt.
    Interiören är helt ok och stolarna hyfsade.
    Laddning har vid endast ett tillfälle visat 50 teoretiska km. Kommer som längst strax över 40 km.
    Under vintern och den mycket varma delen av sommaren har batteriet svårt att ta emot laddning, inte mer än för cirka 35-40 km. körning!
    Ganska nöjd på det hela taget.

    VW SC GTE 2017
  • MarieWi • 7 september 2018 08:47:06
    Vår laddkabel har gått sönder, sannolikt ngn som råkat köra på "klumpen". Är det ngn som vet om det finns ngn som kan reparera laddkablar? Svindyrt att köpa ny VW-sladd (har en typ av leasing - personalbil heter det) men jag måste lämna tillbaka bilen med originalkabel om ca 1 år.