VW Passat GTE Plug-In hybrid

Fakta

Maximal hastighet
225 km/h
130 km/h i E-Mode

Prestanda 0-100 km/h
7,6 s

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor effekt/vridmoment
85,5kW (114 hk) max 330Nm

Förbränningsmotor effekt/vridmoment
115,5kW (154hk) max 250Nm

Motorer i samverkan effekt/vridmoment
163kW (218hk) max 400Nm

Batterikapacitet
9,9kWh

Laddning Batteri
Laddning Mode 3 effektnivå på 3,6 kW. Med denna metod tar det 2 timmar och 30 minuter att ladda ett urladdat batteri fullt. 
 

Snabbladdning
Nej

Räckvidd
50 km på ren eldrift 

Elförbrukning
1,98kWh/mil

Laddlösningsförslag: VW Sundrive Shop


Bränsleförbrukning
Bränsleförbrukningen enligt den standardiserade körcykeln NEDC ligger under 2,0 l/100 km.

Koldioxidutsläpp
0 eller ca 45g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4767 x 1832 x 1477

Batterigarantier
8 år/16 000 mil.

Pris (Grundutförande och utan statliga subventioner)
Sedan från 409 900 kr
Sportkombi från 419 900 kr

 

Officiell webbsida

http://www.passat.com/se/sv/home.html?page=thepassatgte

Kör du en VW Passat GTE? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Erik • 14 mars 2020 07:11:00
    Kört VW i 15år men nu slutar det. Har haft min GTE i 2,5år nu och har bara haft problem. Bogserad 2ggr och vart in på verkstaden 7ggr. Bilen har aldrig fungerat som den ska under de 2,5åren jag haft den. På lutet hade jag 12 felmeddelanden när jag startade bilen. Den saknade helljus, kupeljus ,handbroms mm samt krängde när man gasade kraftigt. Var tvungen att ta hjälp av advokat för att ens få en likvärdig begagnad bil som ersättning. Bemötandet under denna resa har varit under all kritik och vi kommer aldrig köpa VW mer.
  • Stefan • 25 december 2019 11:09:49
    Verkar som om man måste ha med en mejsel på vintern, låsningen till laddkabeln går att lossa.Om man öppnar huven finns en liten lucka ovanför laddanslutningen.
  • B • 18 december 2019 21:24:56
    Fått min Passat GTE 2020 i november, rullade 4 dagar sen hybridfel, omöjligt att starta. Bärgning från platsen. Nu efter 6 veckor så blir det kanske batteribyte. Skön bil att åka/köra de mil den rullade. Erfarenheten av VW centralt och dess hantering/prioritering av problemet lämnar otroligt mycket övrigt att önska.
  • Henrik • 16 oktober 2019 20:25:20
    Haft vår bil i några månader så kommande vinter blir den första. Vi har bensindriven motorvärmare. Fungerar det så att om det är säg -15 grader ute och jag värmer bilen med motorvärmaren, kan jag köra på el då? Hur fungerar det för er?
  • Mahed • 9 oktober 2019 22:46:14
    Vun, jag har haft ett liknande problem med liknande bil, dock fanns felet även i eldrift. Vid krypkörning och start hackade bilen, dock inte alltid. Nu har jag bilen inne för åtgärd och de byter en Mektronic box. En elektronisk styrbox till växellådan och jag hoppas att felet därmed löser sig.
  • Vun • 10 september 2019 19:07:39
    Hej. Har en GTE årsmodell 2018 och har ett problem där den skakar vid start på hybridläget, speciellt när det är kallt väder. Varvmätaren hoppar också men när motorn blir varm så är det bra men fortfarande irriterande. Pratat med verkstad flera gånger och de kan inte återskapa problemet.. sjukt frustrerande är det någon annan som haft detta problem?
  • Krille • 1 september 2019 15:27:53
    Hade en Passat GTE i knappa tre år men kör sedan januari BMW 530e och skillnaden är gigantisk till BMWs fördel vad gäller kvalitet och körglädje. Passaten är, som även andra nämnt här, i vissa situationer fullständigt livsfarlig då bensinmotor och elmotor ej synkar ordentligt. Något sådant har hittills aldrig inträffat i BMWn. BMW är dessutom tyst vilket passaten inte kan sägas vara med allt gnissel och knarr från kaross, inredning och fjädring.
  • Palars • 31 augusti 2019 23:14:53
    Är det någon som vet om det går att förbruka elen i batteriet i hybridläge? När jag kör i hybridläge så verkar den bibehålla den befintliga laddnivån (Jag har inte battery hold som val under mode). Kan bilen inte optimera användning av el och bensin så att elen tar slut innan jag är framme med hjälp av Navigatorn?
  • Johan • 30 augusti 2019 11:59:51
    Haft min sedan juni 2019 och kört snart 10000 mil. Den är så trevlig att köra som elbil att batterikapaciteten är det största problemet, kommer 20-40 km på en laddning beroende på årstid. Inga driftstörningsproblem än så länge. Som andra skrivit har även jag känt av att bilen "dör" en sekund ibland när den behöver starta bensinmotorn.
  • Uffe • 27 augusti 2019 10:32:56
    Har haft 2 st nu och bägge skramlar lite här och lite där. Så mycket att vi nu byter märke när vi skall köpa nytt igen. De gjorde en uppdatering av mjukvaran och efter det så ökade problemen. Trevlig bil att köra, rymmer mycket i bagaget. Hoppas kommande modeller inte skramlar så mycket för alla er som tänker köpa en ny Passat