VW Passat GTE Plug-In hybrid

Fakta

Maximal hastighet
225 km/h
130 km/h i E-Mode

Prestanda 0-100 km/h
7,6 s

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor effekt/vridmoment
85,5kW (114 hk) max 330Nm

Förbränningsmotor effekt/vridmoment
115,5kW (154hk) max 250Nm

Motorer i samverkan effekt/vridmoment
163kW (218hk) max 400Nm

Batterikapacitet
9,9kWh

Laddning Batteri
Laddning Mode 3 effektnivå på 3,6 kW. Med denna metod tar det 2 timmar och 30 minuter att ladda ett urladdat batteri fullt. 
 

Snabbladdning
Nej

Räckvidd
50 km på ren eldrift 

Elförbrukning
1,98kWh/mil

Laddlösningsförslag: VW Sundrive Shop


Bränsleförbrukning
Bränsleförbrukningen enligt den standardiserade körcykeln NEDC ligger under 2,0 l/100 km.

Koldioxidutsläpp
0 eller ca 45g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4767 x 1832 x 1477

Batterigarantier
8 år/16 000 mil.

Pris (Grundutförande och utan statliga subventioner)
Sedan från 409 900 kr
Sportkombi från 419 900 kr

 

Officiell webbsida

http://www.passat.com/se/sv/home.html?page=thepassatgte

Kör du en VW Passat GTE? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Vun • 10 september 2019 19:07:39
    Hej. Har en GTE årsmodell 2018 och har ett problem där den skakar vid start på hybridläget, speciellt när det är kallt väder. Varvmätaren hoppar också men när motorn blir varm så är det bra men fortfarande irriterande. Pratat med verkstad flera gånger och de kan inte återskapa problemet.. sjukt frustrerande är det någon annan som haft detta problem?
  • Krille • 1 september 2019 15:27:53
    Hade en Passat GTE i knappa tre år men kör sedan januari BMW 530e och skillnaden är gigantisk till BMWs fördel vad gäller kvalitet och körglädje. Passaten är, som även andra nämnt här, i vissa situationer fullständigt livsfarlig då bensinmotor och elmotor ej synkar ordentligt. Något sådant har hittills aldrig inträffat i BMWn. BMW är dessutom tyst vilket passaten inte kan sägas vara med allt gnissel och knarr från kaross, inredning och fjädring.
  • Palars • 31 augusti 2019 23:14:53
    Är det någon som vet om det går att förbruka elen i batteriet i hybridläge? När jag kör i hybridläge så verkar den bibehålla den befintliga laddnivån (Jag har inte battery hold som val under mode). Kan bilen inte optimera användning av el och bensin så att elen tar slut innan jag är framme med hjälp av Navigatorn?
  • Johan • 30 augusti 2019 11:59:51
    Haft min sedan juni 2019 och kört snart 10000 mil. Den är så trevlig att köra som elbil att batterikapaciteten är det största problemet, kommer 20-40 km på en laddning beroende på årstid. Inga driftstörningsproblem än så länge. Som andra skrivit har även jag känt av att bilen "dör" en sekund ibland när den behöver starta bensinmotorn.
  • Uffe • 27 augusti 2019 10:32:56
    Har haft 2 st nu och bägge skramlar lite här och lite där. Så mycket att vi nu byter märke när vi skall köpa nytt igen. De gjorde en uppdatering av mjukvaran och efter det så ökade problemen. Trevlig bil att köra, rymmer mycket i bagaget. Hoppas kommande modeller inte skramlar så mycket för alla er som tänker köpa en ny Passat
  • Wurre • 7 augusti 2019 13:34:09
    Har inte beställt ännu. Kollade med säljaren i
    Juli och då kunde han inte ta order ännu. Han bad mig återkomma efter sem för att kunna speca bilen map tillbehör.
  • Fredrik • 1 augusti 2019 15:50:02
    @Wurre: Har du fått bestämt leverans efter nyår? När beställde du? Jag beställde en ny augusti 2018 (min nuvarande har jag haft sedan mars 2016) men inte fått leveransbesked ännu :-(
  • Wurre • 19 juli 2019 13:57:41
    6000 mil körda. Kör nog 90 % på el laddar på hemma och på jobbet. Räckvidd sommar med allt av fortfarande 50+ km. Vinter med allt av, men med 80 % avfärdstimad laddning kommer ca 45 km. Har haft den 2.5 år och det blir en likadan i Augusti med leverans efter nyår. Svårt att se ett bättre alternativ som firmabil. Mest irriterande är att laddsladden kan frysa fast samt att den driver i sidled vid full pådrag. Kan leva med båda problemen.
  • Holger • 22 april 2019 22:03:20
    Någon som har serviceavtal? Jag har fått en offert på 8400 kr/år för kommande två år. Det är beräknat på 2200 mil/år vilket kommer att innebära endast två servicetillfällen=8400 kr/service. En av de större servicerna på den är dessutom nyss gjord. Detta kan väl inte vara ett rimligt pris?
  • Firmabil • 13 mars 2019 20:10:11
    Susanne>fick min bil levererad sent 2017, gick hur bra som helst och märkte inte när den gick över från el till bensin. Efter andra servicen sa verkstaden att dem haft problem med det just det du beskriver. Vilket jag inte märkt alls. Men dem uppdaterade mjukvaran och då fick jag samma problem som du beskriver. Kommer åka tillbaks till verkstaden och be om att programmera efter första specen.