VW Passat GTE Plug-In hybrid

Fakta

Maximal hastighet
225 km/h
130 km/h i E-Mode

Prestanda 0-100 km/h
7,6 s

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor effekt/vridmoment
85,5kW (114 hk) max 330Nm

Förbränningsmotor effekt/vridmoment
115,5kW (154hk) max 250Nm

Motorer i samverkan effekt/vridmoment
163kW (218hk) max 400Nm

Batterikapacitet
9,9kWh

Laddning Batteri
Laddning Mode 3 effektnivå på 3,6 kW. Med denna metod tar det 2 timmar och 30 minuter att ladda ett urladdat batteri fullt. 
 

Snabbladdning
Nej

Räckvidd
50 km på ren eldrift 

Elförbrukning
1,98kWh/mil

Laddlösningsförslag: VW Sundrive Shop


Bränsleförbrukning
Bränsleförbrukningen enligt den standardiserade körcykeln NEDC ligger under 2,0 l/100 km.

Koldioxidutsläpp
0 eller ca 45g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4767 x 1832 x 1477

Batterigarantier
8 år/16 000 mil.

Pris (Grundutförande och utan statliga subventioner)
Sedan från 409 900 kr
Sportkombi från 419 900 kr

 

Officiell webbsida

http://www.passat.com/se/sv/home.html?page=thepassatgte

Kör du en VW Passat GTE? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Tomas • 25 maj 2018 18:19:29
    Har haft min GTE sedan november 2016 och är supernöjd. Bor i Kiruna och med nya programuppdateringen kan jag köra på el oavsett utetemp så länge batteriet är varmare än -10, och det är den efter laddning. Finns två nackdelar med bilen, enbart 2-hjulsdrift och för litet batteri. Men egentligen är jag bara bortskämd med 4-hjulsdrift från min förra bil, Mercedes ML320. Att glida fram på el drift är beroendeframkallande och nästa bil blir nog ren elbil.
  • Henke • 18 maj 2018 07:56:03
    När det var dags att byta bil efter 12 år med förra bilen Volvo V70 kändes laddhybrid som det självklara valet. Även om begagnade passaten -16 jag nyss kom över kostade lika mycket som alla mina tidigare fyra bilar sammanlagt så har jag hel klart inte blivit besviken (eller kanske just därför ). Känns som att jag lyckats undvika ett måndagsexemplar Kul att smyga fram tyst inne i stan! Känns bra på alla sätt Tekniken funkar också bra o enkelt. Bara att plugga in den varje gång man kommer hem till carporten.
    Det enda jag kan tycka är att elräckvidden på ca 30-35 km sommar och 20-25 km vinter (? - har inte haft den på vintern än) är aningen snål, storleksordningen 100 km hade varit riktigt bra, då hade man bara behövt använda bensin på riktiga långsemestrar!
    En höjdare vore ju om batteriteknik-utvecklingen så småningom medger att uppgradera till ett batteri med högre kapacitet. Nån som vet nåt om det?
  • BrunoGTE • 4 mars 2018 14:12:25
    Jag stortrivs med min GTE men nu när det var som kallast så har jag inte kunnat öppna bakluckan, trodde att den frusit så jag inväntade plusgrader i garaget men ingen förbättring. Är det någon annan som råkat ut för samma fenomen?
  • • 2 mars 2018 19:59:54
    ANNE-AMARIAEDELROAPROAIO 16
  • Holger • 16 februari 2018 23:27:12
    @bodum. Verkar som du köpt GTE:n i tron att den var fyrhjulsdriven? Det är inte sämre framkomlighet med GTE:n jämfört med VW:s ickehybridare med tvåhjulsdrift. Möjligen kan den höga effekten och vridet ställa till det i halkan om man är ovan.
  • Janne • 16 februari 2018 16:00:31
    Grymt besviken på VW och deras agerande (eller brist på agerande) kring deras app. Fungerar inte. Tog kontakt med deras support som ville att jag skulle logga alla möjliga platser jag stod på när det inte fungerar. I själva verket visste de om att appen inte fungerar men detta informerar de inte om.
  • AAGTE • 14 februari 2018 09:27:30
    Efter två veckor med bilen är jag grymt nöjd! Idag såg jag tom 50 km räckvidd på displayen efter laddning! Man lär sig hela tiden hur man skall hantera den. tre dagar gammal fick den bekänna färg ordentligt då den togs till fjällen. Dit drog den 0,67-7mil hem osannolika 0,59l/mil. Riktigt bekväm långfärdsbil och perfekt till pendlingen. Blir inte mycket tankning för mig längre!
    Det verkar som att de gör något med servarna för car-net på kvällarna för jag komne aldrig in 17:30-19:00 resten av dygnet har jag aldrig problem.
    Grymt nöjd med mitt byte från Volvo, nu skall jag bara brottas med verkstaden på DinBil, den är ju beryktad.
  • MickeK • 12 februari 2018 15:03:34
    Till er som inte ser '50 km' i displayen efter laddning, testa att stänga av allt som t.ex. stolsvärme, vanlig värme och annat som kan dra el. Jag vet inte om det spelar någon roll om allt stängs av innan laddningen påbörjas men vi ser alltid 50 km efter laddning och betydligt mindre om något som drar el är 'på', typ stolsväme eller defroster.
  • bodum • 4 februari 2018 12:52:45
    Hade jag provkört den innan på vinter har jag aldrift tagit en GTE. Här uppe i norrland fungerar det inte att ha en sådan här bil, värdelös att ta sig fram. Lite snö så är man fast, tungt batteri bak och en hjuls drift fram. Har haft den inne hos volkswagen och dom säger bara att den är så här, du får köra lungt. Hmmm lungt ja fastar stup i kvarten överallt. Har nu parkerat den i garaget i väntan på sommaren. När leasing tiden går ut så blir det en hedligt 4 hjulsdriven diesel igen. Vilken jävla skitbil.
  • GTE Passat 2018 ägare • 3 februari 2018 13:43:25
    Inte mycket som fungerar som det skall deras app är det sämsta jag sett och de bryr sig inte ens. Var på service och de repar ratten och ger fullständigt fan i det. Det blir inga fler VW bilar på vår firma då VW i Sverige är oseriösa och direkt luras med flera saker där vi kommit på dem flera gånger med rena lurendrejerier. Akta er fin bil men inte värt pengarna då de lurar er vid service och inbyten och dessutom är otrevliga.