Mitsubishi Outlander (Sommaren 2013)

Fakta

Maximal hastighet
120 km/h i ren eldrift, med bensinmotor högre.

Prestanda 0-100 km/h
IU

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor (Effekt)
2 x 60 kW

Batterikapacitet
12 kWh

Laddtid från tomt batteri med högsta effekt

ca 5 h

Snabbladdning
Ja CHAdeMO

Uppskattad räckvidd på el
ca 50 km (kombinerad drift 800km)


Elförbrukning
IU

Laddlösningsförslag: Sundrive Webshop


Bensinförbrukning
0,16 l per mil

Koldioxidutsläpp
ca 44g CO2/km

Längd x bredd x höjd
4660 x 1800 x 1680

Batterigarantier
8 år eller 15 000 mil

Pris (Grundutförande och efter statliga subventioner)
399 900:-

Officiell webbplats

http://www.mitsubishimotors.se

Kör du en Outlander PHEV? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Ronny • 12 april 2017 16:42:57
    @Hasse
    Kolla på evbatmon.com där ser du degraderingen på Outlander PHEV
  • Hasse • 24 januari 2017 22:20:15
    Någon som har erfarenheter av batteriets degradering? Går den lika långt på el efter några år som den gjorde när den var ny?

    Jag är inne på att köpa en begagnad PHEV tjäna in på investeringen i längden. Kanske 5-6 år? Men det är svår att uppskatta besparingen om batteriets kapacitet minskar.

    Å andra sidan borde ju förbrännings motorn kräva mindre service? eller?
  • MB • 13 januari 2017 22:44:03
    Jag har monterat en riktig elmätare i elcentralen för uttaget där jag laddar bilen och den ganska precis 10kWh
  • TrolleT • 27 december 2016 23:49:29
    Vad har ni för erfarenhet kring urladdningen/laddning av batteriet.
    Jag upplever att bilen aldrig laddar ur med än 9kW, jag får då aldrig i mer än 9kW när jag laddar med medföljande kabel.
    Visst är batteriets kapacitet 12kW?! Känn svagt att då inte ladda ur med än 75%. Jag önskade att man åtminstone kunde ladda ur/använda 90%.
    Någon som mätt hur mycket kan ni ladda erat ”tomma” batteri?
    (Jag använder mig av en tämligen simpel elmätare från Clas Ohlsson, motsvarande denna http://www.clasohlson.com/se/Elenergimätare/36-4444 )
  • Christian • 20 december 2016 11:39:25
    Jag har haft bilen ca 1,6 år nu och är jättenöjd över lag. Lite ledsen över att batteridriften förkortas avsevärt under vintern. Har ca 4 mil t/r till jobbet och på sommaren kommer jag hela vägen på bara el. På vintern så ar jag mig till jobbet + någon kilometer, sedan är batteriet helt slut. Skall tillägga att jag då kör motorvärmare och kupévärmare innan jag åker på morgonen.
  • TrolleT • 17 december 2016 21:04:43
    Kört 120mil första veckan å är mer än nöjd.
    Har 38km till jobbet, 90%landsväg90km/h förhoppning var att betteriet skulle räcka hela vägen men tyvärr inte nu när det är vinter då motorn måste gå för att få behaglig temperatur i kupén. Räcker ca 32km.
  • Jocke • 5 oktober 2016 14:06:52
    Efter ca 4900 mil så slutade wifi:n att funka. Ingen möjlighet att köra värme/defroster remote. Dax för verkstadsbesök, dock har jag fått en ny laddkabel som ladder bra och ser ut att vara förstärkt. Ny vindruta I somras efter ett stenskott då rutan sprack. I övrigt går bilen bra och klarar fortfarande nästan de 50 km ToR på enbart el.
  • SAE • 5 augusti 2016 06:57:19
    Räckvidd på el är hastighetsberoende, vid normal körning på motorväg är 35-40 km mer rätt värde. golvgummimattorna är patetiskt små och kan inte samla upp ev snö och grus. CHAdeMO sladden ingår inte. Den stora bilen går mjukt med rätt däcktryck.
  • Totte • 29 juni 2016 15:12:32
    Kör 130 mil senaste månaden, ligger på en förbrukning på 0,18 (knappt 24 liter) känns helt ok va?
  • John Bäckstrand • 19 maj 2016 21:47:13
    Det var någon som med Passat GTE lyckades kräma ut 51 km på el, mot i normala fall ~30km. Det går säkert med denna bil också, men då gäller det att ruuuuulla mycket, aldrig använda broms osv.