Volkswagen e-up

Fakta

Maximal hastighet

130 km/h

Prestanda 0-100 km/h
12,4 sek

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor
60 kW

Batterikapacitet
18,7 kWh

Laddtid från tomt batteri

ca 6 h 230VAC 16A

Snabbladdning
Ja CCS
30min 80%

Laddlösningsförslag: Sundrive Webshop


​​​​​​​Uppskattad räckvidd NEDC
160 km

Elförbrukning
11,7 kWh/100 km

Koldioxidutsläpp - Tail pipe
0

Längd x bredd x höjd
3540 x 1641 x 1489

Batterigarantier
8 år

Pris (Grundutförande och efter statliga subventioner)
226 000 kr

 

Officiell webbsida

http://personbilar.volkswagen.se/sv.html

Kör du en e-up! Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Johan • 2 augusti 2017 22:22:32
    Precis som Mats pendlar jag men bara sex mil om dagen så den laddas under natten. Precis som Mats har jag också problem med att få car-net att fungera, de verkar inte vilja ha mina 1500:-. Nu vill jag skaffa en e-golf och semestra över hela Sverige!
  • mats • 5 juni 2017 18:39:39
    Har nu kört min eup som jag köpte begagnat (129000 med 6000 mil) i en månad.Pendlar mellan västerås och eskilstuna och det passar perfekt kan dra på bäst jag vill kan ladda gratis på jobbet så biligt blir det och eftersom jag då bara behöver 30% av laddning hoppas jag kunna köra många mil efter att batterigarantin passearat.
    Går bra att åka hem till Virsbo direkt.
    Skinsberg med lång fika pause hos svärfar.
    Stockholm via snabbladdare enköping.
    Och det är typ allt jag åker.
    Ända Felet är att jag inte kunnat registrera bilen som min i car-net appen för den godkänner inte mätarställningen VW har nu haft 4 veckor på sig men har inte kommit fram till någe
  • Peter • 30 april 2017 07:38:58
    När kommer den med större batteri ? och till samma pris !
  • Lasse • 5 augusti 2016 19:04:12
    En vecka med E-up. Nästan fight hemma om vem som ska få ha den. Fick tips från förra ägaren om hur man kan snålåka långt. Eco-plus-läget (ingen värme, max 90 km/h), kör med frihjulsläget (D) och bromsa med regenereringen (D1-D4), håll koll på energimätaren till vänster så den inte går över 2kW (helst 1 - 1,5kW), kör inte fortare än 75km/h.. (jag har även provat att ligga bakom långtradare i 80km/h och utnyttja slipstream'en :-).
    Men vanliga dagar när vi bara ska åka 6-7 mil så kör vi som alla andra, och har värmen på.
    Hyfsat gott om plats, men sätena passar bäst för kortare resor.
    Sommartid tar snabbladdning på CCS 20 min för 10-12 mil. Vid -10° tar det tydligen bortåt 3 ggr så lång tid. Uppladdning.nu har koll på laddplatser.
    Rykten säger att både E-Golfen och E-up'en kommer med 50% större batteri 2017. Frågan är om Tesla 3 kan pressa ner konkurrenternas priser framöver. Känns iallafall som bensin- & diesel-bilar är på nedgång. Elbilar och solpaneler på uppgång..
  • 82Roger • 31 maj 2016 12:01:32
    Dag 1 med UP lämnar mycket att önska. Jag tycker att den drar 3km för varje 1km jag kör. Men den är pigg och jag kanske är lite tung på gasen.

    Jag saknar räckvidden då jag inte kommer att kunna pendla de 7,5 mil tur och retur till jobbet som jag har varje dag. Har nämligen ännu ej möjlighet att ladda där.

    Det sägs att den skall klara 12 mil på en laddning men då får jag jobba hårt på min ecodriving. Jag är uppe i 9-10 kanske och det känns lite tajt om jag vil göra en avstickare och handla innan jag åker hem.

    Hur gör tesla?

    Annars är det en kul liten lättkörd pryl som säkert är en pärla i städerna då den är lättparkerad och el finns överallt.

    Jag ser fram emot utgåva 2
  • Micke • 11 mars 2016 20:54:13
    Någon som vet om man kan ändra så C-formade lamporna fram är tända även när framlyktorna är tända? Jag brukar nämligen alltid slå på dem och då visas ju aldrig mina fina C-formade "e-bilslampor". :-)
  • Peter • 22 april 2015 08:48:55
    Har haft en sen augusti 14, ca 1100 mil. Fantastiskt rolig bil att köra, ca 11 mil på vintern, närmare 16 på vår/sommar. Extra plus att batteriet Inte har nån hyreskostnad, och bra komfort med stolsvärme mm. Jag gillar!
  • Anders • 18 februari 2015 13:27:07
    Köpte en beg e-up vid årskiftet.Är jätte nöjd. Hoppas att jag aldrig mer behöver köpa en fosilbil. Nu på vintern kommer man 10 mil. Får se vad det blir tilll sommaren.
  • Martin • 6 december 2014 11:26:45
    Någon som vet om man bör undvika att ladda batteriet fullt allt för ofta för att förlänga livslängden på batteriet? Det är ju fulla laddcykler som sliter mest på batteriet.
  • Tilman Thulesius • 18 september 2014 06:55:16
    Hyrde en e-UP genom Europcar på Gotland i veckan. Första gången bakom ratten på en elbil så förväntningarna var där.
    Medger gärna att jag blev aldeles rörd och nästan en tår av lycka kom i ögonvrån då jag drog iväg, om inte helt ljudlöst, men nästan. En pigg liten bil. Jag kör en VW till vardags så förutom att motorn inte startade och min vanliga bil har en manuell låda så kändes allt så hemtamt. Visst sneglade jag lätt oroligt på "tankmätaren" dom första milen. Men jag insåg snabbt att det fanns ingen anledning till oro med lite nyktert tänkande. AC och värme drar förstås en del energi, det behöver man inte vara kärnfysiker för att förstå. Huvudsaken är att köra miljövänligt, ha kul och komma dit man skall säkert.
    Med tanke på draget i bilen så vågar jag inte tänka på hur det skulle vara att köra en TESLA. Måste göras !