Mitsubishi i-MiEV

Fakta

Maximal hastighet
130 km/h

 

Prestanda 0-100 km/h
15 sek

 

Batterityp
Litiumjon batteri

 

Elmotor (Effekt / Vridmoment)
47kW / 180Nm

 

Batterikapacitet
16kWh

 

Laddtid från tomt batteri med högsta effekt

ca 5 h

 

Snabbladdning
Ja CHAdeMO

 

Uppskattad räckvidd
150km

 

Elförbrukning
ca 13,5 kWh per 100 km

 

Koldioxidutsläpp
0

 

Längd x bredd x höjd
3480 x 1480 x 1610

 

Batterigarantier
5 år/5 000 mil

 

Pris (Grundutförande och efter statliga subventioner på 40 000:-)
249 900 kr

 

Officiell webbsida

www.mitsubishimotors.se

 

Kör du en i-MiEV? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Åke Tråk • 11 juni 2018 20:50:27
    En helt underbar bil. töntig men söt. Jag håller med Elbils.Lennart att det är en fantastisk snabb bil i axet. Det är en kul och smidig bil kommer fram över allt hittar alltid parkering där andra går bet. Jag är förövrigt trött på att köra bil, men när jag sätter mig i min lilla elbil då kommer smilet fram då är det inte tråkigt längre. Kommer nog aldrig att säljas, Den får rulla så länge den orkar. :)
  • Nisse • 25 maj 2016 19:45:45
    Köpte en 5 år gammal (3000 mil) bil som är kanske det fulaste jag sett. Originalfärgen med röd och vit. Battery condition är ca 80% enligt blåtandsdongel och app. Bilen är underbar som citybil men har dålig range. Men jag kommer 11 mil om jag kör i 70-75 landsväg. Det går att åka 5 vuxna i den korta sträckor vilket var imponerande. Det finns en bromskampanj som MHI bjuder på att byta bromssystemet. Jag laddar bilen med solcellsel så den är gratis att köra. Kanonmaskin!
  • Elbils-Lennart • 11 februari 2013 08:54:59
    Min osubventionerade "Ellen" har nu rullat 4000 mil på 2 år och hon är alldeles, alldeles underbar! Tyst, extremt enkel att köra och parkera och inte minst fantastiskt billig i drift. Att vi alltid "vinner" när trafikljuset slår om till grönt är en festlig bonus. Jag har börjat uppskatta den förvånade/frustrerade minen hos adrenalinstinna BMW-förare när "gubbstrutten i töntbilen" visar dem bakljusen.

    De enda nackdelarna är att hon saknar klocka och termometer (enkelt och billigt att eftermontera själv) samt kupé/parkerings-värmare (svårt och dyrt att eftermontera själv). Jag undrar också hur konstruktörerna tänkte när de valde ljud till varningarna för bälte och nyckel-i-tändningslåset-och-öppen-dörr. När jag hittar mojängen som alstrar det ljudet ska jag hugga den med en mejsel!