Hyundai IONIC electric

Fakta

Maximal hastighet

165 km/h

Prestanda 0-100 km/h

0,0 sek

Batterityp
Litiumjon batteri

Elmotor (Effekt / Vridmoment)
88kW / 120 hk / 295Nm

Batterikapacitet
28kWh

Laddtid från tomt batteri

Ombordladdare AC 6,6kW 1-Fas

Snabbladdning
Ja CCS

Uppskattad räckvidd
280 km i EU NEDC

Elförbrukning
11.5 kWh/100 km (EU NEDC)

Laddlösningsförslag: Sundrive Webshop


Koldioxidutsläpp
0

Längd x bredd x höjd
L 447 cm, B 182 cm, H 145 cm, axelavstånd 270 cm
Totalvikt
1880 kg
Batterigarantier
8 år/200 000 km (det som uppnås först)

Pris 

 

Officiell webbsida

Kör du en Hyunday IONIQ electric ? Berätta för alla andra vad du tycker om bilen!

Laddaelbilen.se ansvarar ej för innehållet i kommentarerna. Genom att kommentera innehållet godkänner ni också våra allmänna villkor om användaruppförande enligt §5.Ej relaterade inlägg kommer att plockas bort.

  • Långpendlare • 11 november 2017 11:03:39
    Inte går den 28 mil under normala förhållanden. Möjligen 24 om man tar det lungt, aldrig kör snabbare än 90 km i timmen, avstår från värme eller AC.
    Mjukvara saknas för appar med funktionerna laddstationer samt trafikinformation. Övrig mjukvara ok.

    Laddsladdenhållaren kan hänga sig, generellt är den knepig att lossa. Får lirkas ut från kontakten mot bilen och frågan är hur detta påverkar hållbarheten på sikt.

    Jag är långpendlaren till dagliga jobbet, närmsta vägen utan avvikelser blir 17 mil per dag. När utetemperaturen nu börjat falla har jag ca 2 mil till godo när jag når hemmet på kvällen. Vid minusgrader tvivlar jag på att bilen kommer att räcka till för pendlingen. Vår välja vår Volvo diesel istället.

    För dem som kan acceptera svagheterna ovan är det en lättkörd, pigg och bekväm bil i mellanbilsklassen. Med bra lastutrymme. Bra väghållning och acceptabel säkerhet.